איך להפוך את האייפון לראוטר ולהתחבר דרכו לאינטרנט

פעמים רבות אדם מוצא עצמו נזקק להתחבר לאינטרנט במקום שומם, ברכב, במדבר או בכל מקום אחר שאין בו wifi.

בעזרת הטיפ הבא, ניתן להפוך את האייפון לנקודת חיבור, אשר תופיע ברשימת הרשתות וניתן יהיה להתחבר אליה. מדובר בפיצ'ר שקיים במערכת הפעלה 4.3 ואילך, כלומר כל אייפון 4 כולל פיצ'ר זה ולא צריך להוריד אפליקציה כלשהי.

הדבר נודע לי מחבר, וכאשר סיפרתי על כך לחבר אחר, הוא הופתע. מסתבר שרוב האנשים לא מכירים את היכולת הזו, וממשיכים לשלם על מודם סלולרי או לחפש בית קפה…

בקיצור, נכנסים להגדרות.

מיכאל האפרתי - הפיכת אייפון לראוטר

מפעילים את  "נקודת גישה אישית". המסך הבא יופיע ובו הסיסמה לנקודת החיבור המאולתרת.

מיכאל האפרתי - הפיכת אייפון לראוטר

4 תגובות ל-“איך להפוך את האייפון לראוטר ולהתחבר דרכו לאינטרנט

  1. שלום מיכאל , אני שלחתי לך הודעה (או יצרתי קשר באחד מאתרי המאמרים )
    שאלתי שם על הצפנת קבצים.. הודה לך אם תענה לי על ההודעה !

    ולנושא, יש לי גרסא 5.1.1 ואני לא רואה אפשרות כזאה ( "נקודת גישה" )
    תודה

      • שלום לך ,
        ראשית תודה רבה על החזרה במייל בקשר להצפנת קבצים.
        בקשר לנקודת גישה , כשאתה אומר לא בכל מכשיר יש נקודת גישה .
        האם אתה מתכוון לא בכל אייפון יש או לא בכל סוגי מכשירים שונים?(איפוד/אייפון/אייפדוכו)
        שוב פעם תודה לך

    • להלן תשובתי. אני מפרסם את התשובה על מנת שקוראים אחרים יקבלו מענה לשאלות דומות:
      שלום אילן,

      תודה על המייל שלך. אנסה לענות על שאלותיך.

      1.מה מועילה סיסמא ,במידה והיא נפרצת בקלות על ידי תוכנות חיצוניות?
      אם אתה משתמש בגירסה חדשה של אופיס (גירסה 2003 ואילך) ומשתמש בסיסמאות ארוכות (8 תווים) ומורכבות (שילוב של אותיות, ספרות וסימנים מיוחדים), לא ניתן יהיה לפרוץ את הסיסמה.

      2.בסוף המאמר ,אמרתה שהסמל שסמתה הוא לא ניתן לפריצה ,האם זה באמת ככה?(כי אם אני לא טועה במהלך המאמר אמרתה כל סיסמא ניתן לפריצה בשניות בודדות)

      הסיבה שהסמל ששמתי הופך את הסיסמה לחזקה היא שתוכנות פריצה לא בודקות סמלים אלה אלא רק אותיות. בכל מקרה אני ממליץ לך לשלב סיסמה ארוכה ולהוסיף לה גם סמל כזה.

      3.מה בדיוק עושה תוכנה זאת ? (מצטער חוסר באנגלית,ואין מידע עלייה בעברית
      תוכנה כזו (תוכנת פריצת סיסמאות) מנסה את כל הקומבינציות האפשריות עד שהיא מוצאת את הסיסמה. לכן כשהסיסמה ארוכה, יקח לתוכנה כזו שנים ואם זו סיסמה ארוכה מאד עשרות ומאות שנים מה שהופך את הפיצוח ללא פרקטי.

      4. Protected storage viewer.לא הבנתי מה מוצר זה עושה
      מוצר זה מציג את הסיסמאות ששמורות אצלך במחשב. בכל פעם שאתה בוחר סיסמה חדשה מופיע לך הודעה האם לשמור את הסיסמה לפעמים הבאות. אם אתה בוחר ב"כן", הסיסמה נשמרת ותוכנות כאלה מציגות סיסמאות אלה.

      certificate (ההסבר באורך שורה שכתבתה במאמר לא מובן לי )
      מדובר במוצר מקצועי (סוג של תעודת אבטחה / חתימה דיגיטלית) שמצרפים למייל כששולחים אותו. אני מבין שאין לך ידע רב בנושא ולכן יהיה לך קשה להשתמש במוצר כזה.

      5.מישהו אמר לי ,שיש בעיות עם הצפנת קבצים , וכתב שהבעיות הן שכיחת סיסמה ,בעיות תוכנה:שדרוג מישנה לחדשה , ורציתי לדעת עם (תוכנות לזיהוי פריצה) יהיה ניתן לעקוף בעיות אלו ,זאת אומרת שהן מבחינתי ביכלל מזיקות,במידה ויש תוכנות שציינתה במאמר? מיכאל אקרונית אני מה שאני בעצם צריך זה רק שתיהיה לי סיסמא על הקבצים |תקיות (לכן כל דבר נוסף שיש לך להוסיף אני ישמח ) אני רוצה לעלות גיבוי לתוך אתר גיבוי כמו של בזק וגוגל ,ולא רוצה שהקבצים יחשפו, (לא מדובר בדברים חשובים סודיים ,אך הם אישיים) מיכאל אני ממש ממש ישמח אם תחזור עליי 🙂

      השאלה שלך מורכבת ואנסה לענות חלק חלק. ישנה שיטה שהאקרים משתמשים בה על מנת לגרום לך לחשוף את הסיסמה שלך. "שכיחת סיסמה", אני מניח שאתה מתכוון לאותן שיטות שנקראות "פישינג", כלומר מציגים לך מסך שבו אתה מכניס את הסיסמה שלך כי קיבלת הודעה להחליף אותה. לדוגמה, אתה מקבל הודעה שישנה בעיה עם חשבון הבנק שלך ועליך להחליף סיסמה. למעשה אתה מגיע לאתר מזוייף שנראה כמו האתר של הבנק אולם למעשה כאשר תכניס את סיסמתך, מפעילי האתר ישתמשו בה.
      כאשר אתה מגיע לאתר כזה וחושד שהוא כזה, בדוק את כתובתו (האם זה הדומיין של הבנק). בדוק את אישור האבטחה (האם האתר מתחיל בhttps והאם מופיע אישור ירוק בצד ימין). דרך נוספת היא להכניס פרטים לא הגיוניים (בתור מספר חשבון, סניף, כרטיס אשראי וכד'). אם האתר יקבל פרטים אלה ויוביל אותך למסך הבא, זה אתר פישינג.

      תשובה נוספת: ישנם חשבונות מייל שבהם ניתן לאפס את הסיסמה על ידי בחירה ב"שכחתי סיסמה", ואז מענה על שאלות אבטחה שקבעת מראש. כל ספק מייל מציג מנגנונים שונים ואין ספק שעדיף לך לעבוד עם ספק מייל שהדרך היחידה לאפס את הסיסמה תהיה קבלת לינק לאיפוס. אפשרות אחרת היא לא לתת תשובות צפויות לשאלות. אם השאלה היא באיזה בית ספר למדת, אל תתן את שם בית הספר (כי אז, מי שמכיר אותך, יוכל לאפס את הסיסמה). במקום זאת, תן כל מילה או תשובה אחרת (רק זכור מה נתת). לצורך העניין, לשאלה "מה שם עיר הולדתך", ענה "חתול סיאמי", ולשאלה "באיזה בית ספר יסודי למדת", ענה "הביטלס".

      ישנם מוצרים רבים להצפנת תיקיות ודוגמה טובה לכך היא TrueCrypt אותה תוכל להוריד בכתובת truecrypt.org. עם תוכנה זו תוכל להצפין תיקיות רבות ולשמור אותן בקובץ בודד אותו תוכל להעלות לשירות גיבוי כמו בזק או גוגל והם ישארו מוצפנים.
      אפשרות נוספת, שירותי גיבוי שמאפשרים לך לקבוע סיסמה שתהיה ידועה רק לך והם לא יוכלו לגשת למידע שלך.
      אפשרות נוספת, להשתמש בהגנת הסיסמה של אופיס (הכי פשוט) וגם אז, תוכל לגבות את המסמכים אבל לדעת שאיש לא יוכל לגשת אליהם.

      מקווה שעניתי לך.

      בברכה,

      מיכאל האפרתי

להשאיר תגובה

